2012. július 2., hétfő

Kézzel készült valóságok


Megint egy szabadnap. Éhes vagyok. A konzervleves után is. Ittam rá fekete teát. Annak ellenére, hogy tudom, csak felkorbácsolja az emésztőnedveket. Esik. Én melegítőben. A vonal túlsó oldalán a húgom szúnyogcsípéstől babos lábai. Melege van. Vajon tudja, hogy én éhes vagyok? Közben egy évvel öregebb lettem. Csak így a margón, csendesen. Öregebb és bölcsebb. Vagy csak zavarodottabb. Élő kérdőjel.

Melegítős, kócos nap
A minap egy órát ücsörögtem egy antikvárium bőr kanapéján üveges szemmel bámulva két szekretert. Mellettem három degeszre tömött zizegős zacsi az olvadozó bevásárlással. Végre lejárt Rob munkaideje, rohanhatott hozzám, hogy tudtomra adja, neki melyik is tetszene. Így én azon nyomban a másik mellett dönthettem. Furcsa ez a pszichológia. De azokba a lábakba szerettem bele... apró karmok markolják a testközépen elmetszett gömböket.

Egy otthon töltött hét után megint minden idegen. Az eső hidegebb és magányosabbak az egyedül töltött napok. Szélsebesen emésztem az otthonról hozott zamatos irodalmat. A magyar gondolatoktól megzavart angolsággal állapítom meg: új huzat kell a kihúzható kanapéra. Hosszasan kardozom a másfél méteres lakástextil rudakkal. Rakosgatom egymásra a rétegeket, simogatom, szagolgatom. Az elárusítók már nem figyelnek rám. Nem is várom el. Az egyik most van túl egy szakításon. És amennyire elbeszéléséből kiderült, jól is tette.

Új kanapé! Letelepedni tilos!
Párhuzamos valóság. Az otthoni, a sosem változó konstans. És a mindig változó, a hiányos, a tiszta lapok fehérségének nyugalmával megzavaró jelen.
Évek óta nem fogtam ceruzát. De ma a nedves szürkeségben farkasszemet néztem a fehér papírral. Egy A2-es vastag, puha akvarell lappal. Csak ceruzával és csak a sarkába...



Alakulok. Lassan épül a párhuzamos én. Handmade with love!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése