2011. szeptember 8., csütörtök

Szombat, avagy a kaleidoszkóp lepereg

Kaleidoszkóp a kaleidoszkópban.
Tehát a hét hetedik napja: Szombat.
Mesterségem címere: Mini Club manager, animátor.
Napi program:
  • SZABADNAP!!! DAY OFF!!! FREEDOM!!! ÉLET!!! (és még visszafogtam magam)

1. állókép
Szeretnék ágyban maradni. Nem! Inkább szeretnék a zuhany alatt maradni, mert újra eszméletlen a hőség. Gyakorlatilag minden zuhany után átlagosan 10 perced van, mielőtt újra bőrödre ragad a hőség a légkondicionálatlan reggelben. Reggelizni megyek és hökkenteni. Búcsúcsókok csattannak a tömött étteremben. Érthetetlen pillantások kísérnek. Nem értik, hiszen mindig vidám voltam és energikus.
Manu még elcsíp a liftben. Sietnie kell. Azt mondja, kiad egy kiáltványt, melyben kijelenti, sem a görög gazdasági helyzet, sem a vezetőség földalatti mozgalma, sem személyes hadjárat nem volt hatással a döntésemre. A szabad akarat ismeretlen fogalom ebben a világban, ahol 6 hónapig van turista, 6 hónapig van munka, 6 hónapig van folytonos panaszkodás, de ugyanakkor 6 hónapig van miért felkelni reggel. Aggódom Manuért. Eltökélt szándéka, hogy fejbe lövi magát, ha még egy kíváncsiskodó megállítja.

2. állókép
Négy hónap után először felvonszolom magam az íjászterepre. Rövid szemlélődés után megállapítom, íjjal nem könnyű fejbe lőni magad, ezért nyugodt lelkiismerettel elballagok, hogy befejezzem a keresztutam, végig a bárokon és az ismerős arcokon.

3. állókép
Spiros nagy életre-keltő mutatványával búcsúzik. Nagyon szívesen kihagytam volna őt, de megsajnáltam a szálloda őrült különcét. Magányos komédiás. Máig nem tudom eldönteni, tisztában van-e önmagával.
Íme, a tiszteletemre tartott búcsúelőadás: Szénsavas üdítőbe ölünk egy darazsat. Ezt a részét személyesen rám bízza. Mikor már jó ideje nem mozdul és számomra egyértelműen halott, Spiros elkanalazza a kis testet egy kupac cukorba. Szerinte ez csodaszer, szerintem egy kupac cukor. 10 perc múlva a darázs kimászik és elrepül. Mélyen meghajtom magam Óz előtt, és örök búcsút intek „varázsának”.

4. állókép
Az utolsó jégkrémes frappémat szürcsölöm a beach-bárban, melyet Nicos nem volt hajlandó elkészíteni nekem, azt hiszem tiltakozása jeléül, hogy elmegyek. Ezért utólag is köszönetnyilvánítással tartozom Áginak. A magasnak.
A frappém maradékával és Chrissel az út mellett ballagunk a negyven fokos hőségben. Még egy utolsó út melletti poroszka pár csomag cigiért, még utoljára halálra rémiszt egy testes gyík, még rám dudál néhány motorizált görög kondás… még itt, de máris nosztalgia szagú minden.

5. állókép
31,5 kg-os csomagom és szigorúan titkos súlyú önmagam készen az indulásra. Chriss izomerejére hagyatkozunk. A busz 10 perccel korábban érkezik. Később kiderül, ez még a menetrend szerinti előző járat. A lényeg, hogy megáll a reptérnél. Csak egy pár méteres poros ugaron (ez lett volna a buszmegálló?) és egy négysávos autóúton kell átkúsznunk a rózsaszín bőröndcsodámmal. Elmajszolunk egy drága és rossz vaníliakrémes fánkot. Chriss megölel és visszaindul elcsípni a vacsorát. Én meglovagolom az ingyenes wifi-hullámot, majd belevetem magam a káoszba.
Mert Kerkyra reptér maga a hemzsegő pokol. Egy nagyobbacska tér, jobb és bal felől check-in pultok, mögötted a bejárat, előtted a biztonsági kapuk, körülötted több ezer ember, akiken át kell magad verekedned, ha a saját sorodig el akarsz jutni. Gyakorlatilag minden 15 percben indul járat, a sorok folyamatosan kígyóznak, több mint 2 órába telik, mire bejutok a vámmentes övezetbe.
Már csak pár száz ember előttem, mire befut Gosia. Nem igazán tudunk mit mondani egymásnak. Mindketten utáljuk az érzelmes jelenteket. Ez a lelkileg reszketeg jellemek védőpajzsa. Egy gyors ölelés, a kelleténél csillogóbb szemek és az utolsó gombóc a torkomban, melyet fájdalmasan le kell nyelnem.

6. állókép
A gépen Murakamit szorongatom. Bámulom a sziget körvonalait. Mellettem a Korfu rajongó pár szomorúan bújik össze. Lelkesen mesélnek és én szinte szerelembe esek a szigettel – a szigettel, ahol az elmúlt négy hónapot töltöttem, őszinte csodálattal, de belekeseredett egykedvűséggel.
Lekésem a tiszteletemre rendezett tűzijátékot. Sebaj, az augusztus 20-át ünneplők élvezhették.
A reptéren a fogadásomra érkezett kis csapat. Megzavarodott iránytűm egyetlen biztos pontja. Hazaértem.

7. állókép
Kaleidoszkóp a kaleidoszkópban.
A kaleidoszkóp utolsó képkockája: Szombat éjfél.
Mesterségem címere: Szabad Ember!

„… úgy gondolom, hogy a hét olyan ruha, amely mindenkin lötyög.”
(Gabriel García Márquez)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése