2011. szeptember 12., hétfő

A bejegyzés, amit a húgom lefitymált, avagy rímerdész a rímerdőben

Gondoltam, ez a kaleidoszkóp majd nagy ötlet lesz, pörgetem, pörgetem, a végén pedig felröppen a hír, hogy én elröppentem Korfuról. Azonban „Az írás nem szelíd gazda, a mondatok, ha abbahagyjuk őket, sosem folytatódnak eredeti minőségükben...“.  (Szabó Magda: Az Ajtó)
Aztán, aki blogot ír, az ne akarjon titkot tartani. Úgy egyáltalán, író ne akarjon titkot tartani. Ha vagy annyira nagyképű, hogy el hidd, nyughatatlan elméd zavaros frekvenciáira  bárki is ráhangolódik, tartsd fel magadnak a hibázás luxus érzését. Vedd fel a bohém álarcát. Vagy nevezd tapasztalatszerzésnek. Hibázz, oszd meg, kiabáld ki, tanulj belőle. Vagy ne. Hibázz újra. Mást nem tehetsz. Titkod mentális verem. Az egyetlen hely, ahová író nem eshet.
Hogy én író lennék? Ez az, amit majd mások ítélnek meg. Mert író Szabó Magda és író a lufimell.puff szerkesztője is. Én a kettő közé nem tudok egyenlőségjelet tenni. Inkább úgy fogalmaznék, én írok. És kerülgetem a vermeket.
Így történt, hogy a kaleidoszkópom szerdájánál mindenki számára nyilvánvalóvá vált: ez nem egy átlagos munkahét, ez az utolsó nagy vetítés. Álltam ott szipogva, reflektorfényben, képzeletbeli ravatalom virágesőjében, és a koporsómon döngettek az önmagamnak szegezett kérdések. Megfutamodom? Maradni szeretnék? Kinek vagy minek szól másfél hónappal előbbre hozott távozásom? Szerelemes vagyok és most romantikus lányregényt írok az életemből? Vagy sértődött vagyok és megbántódott orvlövészként célszemélyem orra alá dörgölöm: elmentem? Unatkozom és elhiszem, többet érdemlek? Isten effektusom van és túlkormányoznám a közhelyszagú sorsot?
Én csak el akartam jönni. Válaszok nélkül. Kérdések nélkül. Attól az egyeszű késztetéstől vezérleve, hogy ez nem az én kincses szigetem. Bátor döntés volt? Okos döntés volt? Csak egy döntés volt. Mert így akartam dönteni.


A végére:
Éhesen szenvedek a gondolataimmal. Erre bejön, egy fejére kötözött csíkos sállal és azt énekelgeti: „A kolbászok királynője Angliába megy…” (Saját szerzeménye, nem kell kiguglizni) Őszintén méltányolom pozitív, gondolatébresztő, megtermékenyítő jelenlétét, mire bosszúsan megjegyzi: Kizökkentettem a rímerdőből…
Miután ellopta a körömágybőr eltávolító szérumom és anyámnak ajándékozta a parfümöm, lefitymálja a bejegyzésem. Így feladom és befejezem. Egy rímerdész véleményére adni kell!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése