2011. október 5., szerda

A lovely indokolatlan használata... kötelező!

Nézem a századik főzőshowt ma és igazat adok Kate-nek. „Ha a négy fal közé szorulsz, előfordulhat, hogy túl sok TV-t nézel és nyomorultul érzed magad.“ A különbség köztem és Kate között mindössze 3 gyerek.

Fenntartásokkal ugyan, de kicsomagoltam a bőröndömet. Nem szeretek hosszú időre berendezkedni. Mindig csak annyi motyód legyen, amivel egy vészforgatókönyv esetén,  tömegközlekedéssel és egy szolidan bejáratott bankkártyával egy óra alatt meg tudsz pattanni. Két bőrönd. Mindkettő 30 kg alatt. A pirosabbik „huzantyúja“ minden 51-ik próbálkozásra rándul ki, de minden 23-ik határozottabb "tosszantásra" le. Fizikai anomália. Mindezen túl, még így is magas menekülési esélyekkel bolondulok meg.

Az Angliába érkezésem utáni ötödik napon kezdődött (a bolondulás). Ebből az első 3 nap erőltetett tempóban zajló pub és étteremostromlás volt. Panaszra semmi ok. Mint kiderült jobban szeretem az „ale“-t mint a guinness-t, és 1 liter, pardon, 2 pint ale után már képtelen vagyok meginni még egy fél liter guinnesst, aminek a tetején szerény véleményem szerint nem hab van, hanem krém, és ez nem is egy ital, inkább egy étel.
A negyedik nap még minden rendben volt. A munkakeresés első napja. A szűz állásvadász naiv fantáziája arról, hogy ez a kis hancúr majd egy nagy kéjelgéssé fajul. Habár, már kezdett gyanússá válni a dolog. Miért hívják a konyhai hipp-hopp-kat szendvics művészeknek (eredeti megfogalmazásban: sandwich artist)? Persze, ha már művészi magasságokba emelkedünk, könnyebb megértenem, miért kell 7 oldalas on-line tesztet kitöltenem, még mielőtt megpályázhatnám a pozíciót. Be kell vallanom, trükkös volt a dolog. El kellett töprengenem azon, hogyan figyelmeztetném művész kollégáimat arra, hogy épp forró tálcával közlekedem. És vajon ti mit tennétek, ha elfogy az uborka? A kreatív pálya rögös útvesztője.

Az ötödik napon mackónacis depresszióba süllyedve köptem arcon a tényt, hogy nem tudok a királynőtől ajánlólevelet szerezni és más szellemi dimenziókba kell helyezkednem, ha az angol munkaerőpiacon standot szeretnék. Nemes egyszerűséggel kihúztam pár sikertörténetet az önéletrajzomból és minden lelkesedést nélkülözve tovább bombázom a helyi bártulajdonosokat.
Szabadidőmet a NINo megszerzésére irányuló gerilla akcióval töltöm. National Insurance Number. Csak hogy döccenőmentesen adózhassak. Egy telefonos interjú után meghívást kaptam egy személyes jelenésre is. Blogírói gyorsaságomnak köszönhetően erről is beszámolhatok.
De még mielőtt az izgalmas részletekbe merülnénk, íme két angol nemzeti sajátosság: tesztoszterontól kusza mellszőrzet és a lovely (Milyen kedves! – fordíthatnám) indokolatlan használata. 

Íme az interjú cselekményváza: 
NINo császár (minden NINo szám odaítélésének koordinatív ura): Mi járatban Angliában?
Én (a NINo-ra áhítozó kisember): Voltam olyan balga, hogy beleszerettem egy szigetlakóba és még balgább, hogy ide is jöttem.
NINo: Lovely! (Hát ez még érthető, szerelmi történet a hétköznapok izgalmas feszültségével. Igen, kifejezetten lovely.)

NINo: Személyazonosságomat igazoló iratok.
Én: átnyújtom minden fényképes igazolványom
NINo: Lovely! (Hát azért ennyire nem jók a képeim, de gondoltam, szereti a külföldieket.)

NINo: Mi a jelenlegi lakcímem?
Én: mondom a címet
NINo: Lovely! (Szeretheti a környéket.)

NINo: Van-e levél, vagy más dokumentum, ami már a jelenlegi lakcímemre érkezett?
Én: Nincs.
NINo: Lovely! (Hát ezt nem nehéz boldoggá tenni.)

...sok lovely-val később...

NINo: Legyen szíves itt aláírni.
Én: megteszem
NINo: Lovely! (Hiába, még az aláírásom is szeretnivaló.)

Ötödször is átnézi a kérvényemet, majd mint aki jól végezte dolgát, elégedett arccal hátradől emelőgázas  (nem tudom létezik-e emelőgáz???) irodai székén, és élvezi, ahogy a fehér inge alól kibukkanó mellszőrzetét megsimogatja a klíma gyengéd szellője. 

Ahhhh, Lovely!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése