2012. február 26., vasárnap

Banggg! Második menet!


A minap skypoltam a Los Angelesbe szakad Ryan barátommal. Fáradt volt az előző esti pezsgőfürdős partytól. Mondom, én sem hevertem még ki a sütiverseny izgalmait. Aztán egy jót nevettünk (de főleg ő) azon, hogy harcos amazonból még harcosabb habverő-csattogtatóvá emelkedtem... vagy süllyedtem – nézőpont kérdése. Tény, ami tény, Anglia is egy új ország, csak hát kicsit más, mint a korfui tengerparti lakás, vagy a hollandiai fészek, ahol a nagy kérdőjelek az olyan mondatok után kerültek, hogy melyik országban töltsd a következő hétvégét. Naaa, nem dicsekvésként mondom, de azért a „ködös Albionban“ is van sikerélmény. Ma is ingyen pepsit kaptam a török kebab árustól és vizuálisan felvállalható sütit sütöttem a nagy tepsimérkőzés második menetére.
Jaffa cake! Kezdjük a „jaffánál“. A „jaffa“ azt annyit jelent magyarul, hogy pilóta piskóta tallér. Csak hát ez itt nem tallér, de még csak nem is piskóta. Hanem ... és most figyelj ... meglepetés: gyümölcskenyér. Miután SJ bejelentette, hogy ő egy nagyon különleges és izgalmas recepttel szeretne előrukkolni, erősen átértékeltem a fantázia és lelemény angol fogalmát. Mert ez amolyan kamra-projectnek is elmenne: kell hozzá egy tojás, meg egy aszott narancs. De legalább megtérül a tesco gazdaságos gyümölcskenyér-formába befektetett 2 fontom.

Narancsos piskóta „tégla“

Jóképű narancskenyér


Amit a cekkerbe kell pakolni:
140 g vaj
200 g liszt (kérlek, ne kérdezd milyen, mert a lisztek kálváriájának még csak az elején járok)
2 kk sütőpor (de én átböngészném a csomagolást)
200 g cukor
3 tojás (hogy, hogy mellélőttem pár mondattal feljebb)
6 ek tej
1 narancs reszelt héja

A „jaffázáshoz“:
3 ek narancslé
50 g cukor (én ennek csak a felét használtam, mert már így is túlontúl építő jellegűnek éreztem az alkotást – már ami a zsírlerakodást illeti)
50 g étcsoki


Technikai paraméterek:
1. Mint a legtöbb angol recept ez is úgy kezdődik, hogy pakolj be mindent a késes betétű robotgépbe... és itt be is fejeztük. A tésztát belepaskoljuk a formánkba és mindenképp tovább sütjük a receptben megadottaknál. Ez itt most 170°C a hőspirál alatt és 80 perc.
2. A bő egy óra sütési idő a legtehetségtelenebb szirupfőzőnek is elég időt ad arra, hogy a 3 kanál narancslevet összeolvassza a cukorral. Ha a süti megsült ezzel locsoljuk meg. Nálam ezt megkönnyítették a termetes lyukak, mert én a tűpróbát egy masszív húsvillával végzem.
3. Itt hívnám fel a figyelmet, hogy ez a jaffa féle süti masszív, de fürge. Én kétszer is fejre ejtettem.
4. Most jön az a bizonyos csavar. Én organikus fekete csokoládét csurgattam a tetejére és meghintettem cukrozott narancshéjjal.
Őszinte szándékom volt elhomályosítani a múlt heti áfonyás kenyerem síron túli megjelenését.

Lyukak a'la húsvilla

A hájkommandónak:
1 szelet 410 kCal... de lehet, hogy a lightos sziruppal csak 405!

Eredeti recept: angolul.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése